BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

2009. augusztus 31., hétfő

French fries?

Bevásároltam a piacon,roskadozik a hűtő a sok friss zöldség-gyümölcstől.Ha nincs időm/kedvem szombatonként korán kelni ,majd átkelni a városon egy hétre való bio 'üzemanyagért' ,akkor az Örs piacon található Bioritmusban + a vele szemben lévő bio(..gondoltad volna?)zöldségeseknél szoktam vásárolni.Ma a Bioritmusnak hűlt helyét találtam csupán.Hatalmas bolt volt,drága a bérleti díj és túl kevés a vásárló-mint megtudtam.Ellenben a kedves kis családi vállalkozásként működő zöldségesék bővültek,úgyhogy gyakorlatilag minden 'alap' kaját megvettem náluk.Valamint az is megtudhattam,hogy újabban már neten is lehet tőlük rendelni innen .Ínséges,lefagyott utas (kezes)időben,lehet,hogy élek majd a lehetőséggel..
Az egyebek beszerzésre maradt a Százados úti,Herbaház..ahol aztán ,mi szem szájnak ingere,csak bírja az ember pénztárcával.Ma két 'felfedezésemnek' különösen örültem,az egyik az arany(sárga) lenmag,ami a nyers kenyerek legtöbbjének alap összetevője,de eddig még sehol nem láttam.A barnát is szeretem,de áztatás nélkül elég markánsan erős az íze,fő a változatosság:)
A másik dolog aminek örültem ,mert régóta vadásztam rá az a raw apple cidar vinegar azaz organikus almaecet.Rawsome :D Az ára is borsos,de este kipróbáltam,hogy viselkedik a nyers majonézben és azt kell mondjam ,megérte,ráadásul,nem mellékesen borzasztó egészséges.

..most pedig a hasábburiról,annak egy lényegesen gyorsabb változatáról ,mivel úgy gondoltam eleinte a lehető legegyszerűbb,kipróbált ,finom élő étel recepteket osztom meg,másrészt ez volt az esti vacsora utáni nasi.(a kép minőségéért elnézést).

Hozzávalók: /2 személy
1 nagy fej ropogós karalábé
tengeri só
paprika
kurkuma
olívaolaj(opcionális)

A karalábét hámozás után hasábburgonyára vágjuk, először kurkumában, paprikában jól megforgatjuk,majd egy kevés olívával és sóval is összeforgatjuk.10 percet érdemes álli hagyni(ha van türelmed) utána a felesleges olajat le lehet itatni( ez nem történt meg,elkészítés után azonnal nekiálltam csipegetni).
Bármilyen saláta mellé ,nyers ketchupal ,majonézzel vagy akár magában kitűnő!

0 megjegyzés: